Ungdomsråd på Lovisenberg

Vi har invitert ungdom fra 16 til å delta i vårt ungdomsråd som er under etablering. Første møter er holdt, og vi ser frem til samarbeidet.

Publisert 26.04.2019
Sist oppdatert 09.12.2022

Det er plass til flere medlemmer i rådet, så det er fortsatt mulig å melde interesse. Er du engasjert, nysgjerrig og lysten på å være med å påvirke, så ta kontakt.

Lovisenberg Diakonale Sykehus er lokalsykehus for fire bydeler i indre Oslo, og vi er spesielt opptatt av hvordan det er å leve i sentrum av en storby. Vi har lyst til å gjøre sykehuset vårt til et enda bedre sykehus for barn og ungdom, og leter etter ungdom i alderen 16 - 25 år med erfaringer og/eller egenskaper de tenker kan brukes i dette arbeidet.

Slike erfaringer/egenskaper kan for eksempel være:

• Fysisk sykdom (lang- eller kortvarig).
  • Psykisk sykdom (lang- eller kortvarig).
  • Pårørende til noen som har hatt sykdom som er behandlet i sykehus.
  • Engasjert i hvordan det er å være pasient/bruker.
  • Annen kjennskap til, eller erfaring med, Lovisenberg Diakonale Sykehus.

Vi som jobber på Lovisenberg Diakonale Sykehus ønsker at de som benytter våre tjenester skal ha en viktig stemme når vi planlegger morgendagens sykehus, og vi skal nå starte opp et Ungdomsråd. Ungdomsrådet skal være rådgivere for sykehusets styre og ledelse.

Dette får du ved å være med:

Et spennende arbeid hvor man gjør en forskjell for barn og ungdom.
Ny læring gjennom faglige innspill fra våre dyktige fagfolk.
Styrket sosial og faglig kompetanse.
Dypere innsikt i unges problemer og trivsel.
En fin erfaring for livet, og en nyttig erfaring på CV’en.
Å bli en del av et pionersykehus som har ambisjoner om å skape det beste sykehuset for de som trenger oss, inkludert barn og unge.

Hvor mye tid må du sette av?

Vi vil invitere de som søker til en bli-kjent-samtale. Hvis du takker ja til å delta i Ungdomsrådet, ønsker vi å samle dere inntil fire ganger i halvåret, inkludert en helgesamling. Møtene vil vi legge på ettermiddag/kveld. Du vil motta godtgjørelse.

Praktisk informasjon

Vi vil gjerne høre fra deg på e-post til nab@lds.no, der vi ber deg fortelle litt om hvorfor du har lyst til å være med på dette. Har du spørsmål ta kontakt med Benedicte Skirbekk, e-post: bski@lds.no​, tlf.: 99 15 94 86​.