Pasientkurs

Trening, veiledning og samhold for deg som er i kreftbehandling

På Pusterommet Lovisenberg kan du trene trygt sammen med fysioterapeut/AKTIV instruktør. En AKTIV instruktør har tilleggsutdanning innenfor feltet trening og kreft (se aktivmotkreft.no). Treningen inneholder tilrettelagt kondisjonstrening, styrketrening og avspenning. Du kan få individuell treningsveiledning og / eller delta på gruppetrening sammen med andre som er i samme situasjon.

Når

Hver onsdag fra kl. 10-11.

Type arrangement

Aktiviteter og opplæring for pasienter og pårørende

Hvor

Lovisenberggata 17
Møt opp i resepsjonen ved hovedinngangen.

Deltakelse i gruppetreningen krever henvisning fra lege. Legen ved Lovisenberg henviser deg internt til fysioterapeut ved onkologisk/hematologisk poliklinikk, medisinsk avdeling.

Ved ekstern henvisning/annet sykehus:
Lovisenberg Diakonale Sykehus
Medisinsk Poliklinikk – kursnavn
Postboks 4970 Nydalen
0440 OSLO

Erfaringsutveksling og felles lunsj

Etter trening er det mulighet for felles lunsj og erfaringsutveksling for de som er interessert. Ta med egen matpakke og drikke. Kl.11-11.45

Lunsjen vil også ha et faglig tema, hvor ulike fagfolk og yrkesgrupper deler av sin fagkunnskap og er tilstede for å besvare spørsmål. Temaene rullerer gjennom semesteret.

Du sitter på viktig erfaringskunnskap, og i lunsjen vil du møte andre i liknende situasjon som deg. Det kan oppleves meningsfullt, givende og nyttig å dele erfaringer.

Telefonkonsultasjon før oppstart

Du vil bli oppringt av fysioterapeut i forkant av gruppetimen for individuell veiledning på telefon eller ved fysisk oppmøte.

Har du feber eller er i nedsatt form?

Bli hjemme og si ifra hvis du ikke kommer på telefon 23 22 63 91

Adkomst

Du må klare å komme deg til treningen på egenhånd.
Buss 37 til Lovisenberg.
Buss 20 og 28 til Fayes gate.
Buss 34 og 54 til Arkitekt Rivertz plass.
Gi beskjed dersom du trenger pasienttransport.

Egenandel, kr 375;- dette går innunder frikort og dekker et helt semester.